にけのブログ(仮)

エンジニアの気ままブログ

【歌詞和訳】THE LONELIEST / Måneskin (マネスキン)

THE LONLIEST



www.youtube.com

 

今回も前回に引き続きマネスキン (モーネスキン)の曲「THE LONELIEST」を和訳していきます。LONELY(寂しい、孤独な)の最上級ってことはくっそ寂しいんでしょうね。何があったのかは知りません。各々感じ取りましょう。

バラードも歌えちゃうんだっていうのとダミアーノの声とマッチして、奥行きがある曲だと感じました。(素人)

rollingstonejapan.com

 

You'll be the saddest part of me
君は僕の一番悲しい部分になる


A part of me that will never be mine
僕の一部だけど、僕のものにはならないよ


It's obvious
当たり前だけど


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ


You're still the oxygen I breathe
君は今でも息を吸うための酸素のようだ


I see your face when I close my eyes
目を閉じると君の顔が浮かぶ


It's torturous
ひどく苦しいよ


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ

 

[Aメロ]

 

There's a few lines that I have wrote
遺書を書いたんだ


In case of death, that's what I want
死んだ時はそれが僕の望みだから


That's what I want
それが僕の望みなんだ


So don't be sad when I'll be gone
だから、僕がいなくなっても悲しまないで


There's just one thing I hope you know
これだけは知っておいて欲しい


I loved you so
僕は君をとても愛していた


'Cause I don't even care about the time I've got left here
なぜなら僕に残された時間なんてどうでもいいんだ


The only thing I know now is that I want to spent it
唯一わかるのは、僕は残された命を使い果たしたいんだ


With you, with you
君と、一緒に


Nobody else here
ここには他に誰もいない


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番孤独な夜だ

 

[サビ繰り返し]

You'll be the saddest part of me
君は僕の一番悲しい部分になる


A part of me that will never be mine
僕の一部だけど、僕のものにはならないよ


It's obvious
当たり前だけど


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ


You're still the oxygen I breathe
君は今でも息を吸うための酸素のようだ


I see your face when I close my eyes
目を閉じると君の顔が浮かぶ


It's torturous
ひどく苦しいよ


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ

 
[Bメロ]

 

I'm sorry but I gotta go
すまないけど、僕ももう行かなきゃ


If you'll ever miss me give this song
もし僕に会いたくなったらこの曲を聴いて


Another go
もう一回


And I just keep on thinking how you made me feel better
ずっと考えている、君がどうやって僕を癒してくれていたか


And all the crazy little things that we did together
そして僕たちが一緒に沢山ふざけあったこと


In the end, in the end, it doesn't matter
でも結局、それは関係ないんだ


If tonight is gonna be the loneliest
もし今夜が一番寂しくなるなら

 

 

 

 

[サビ繰り返し]

You'll be the saddest part of me
君は僕の一番悲しい部分になる


A part of me that will never be mine
僕の一部だけど、僕のものにはならないよ


It's obvious
当たり前だけど


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ


You're still the oxygen I breathe
君は今でも息を吸うための酸素のようだ


I see your face when I close my eyes
目を閉じると君の顔が浮かぶ


It's torturous
ひどく苦しいよ


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ


 

[大サビ]

You'll be the saddest part of me
君は僕の一番悲しい部分になる


A part of me that will never be mine
僕の一部だけど、僕のものにはならないよ


It's obvious
当たり前だけど


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ

 

You'll be the saddest part of me
君は僕の一番悲しい部分になる


A part of me that will never be mine
僕の一部だけど、僕のものにはならないよ


It's obvious
当たり前だけど


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ


You're still the oxygen I breathe
君は今でも息を吸うための酸素のようだ


I see your face when I close my eyes
目を閉じると君の顔が浮かぶ


It's torturous
ひどく苦しいよ


Tonight is gonna be the loneliest
今夜は一番寂しくなりそうだ